Het ontstaan van de branding van HanneHaves

Zonder logo ben je nergens!

Hoe de naam HanneHaves is ontstaan

Een juist logo geeft je bedrijf een identiteit, een 'gezicht' naar buiten toe. Branding is key zeggen alle marketing experts. Herkenbaarheid voor jou als je mij volgt op social media, mijn nieuwsbrief ontvangt of mijn webshop regelmatig bezoekt.

De Naam HanneHaves

Ruim 8 jaar gelden startte ik met HanneHaves, nou ja de naam was er nog niet hoor. Dagen lang heb ik mijn hersen gekraakt, namen gecheckt die in mij opkwamen en iedere keer weer bleek die al te bestaan. Moedeloos werd ik ervan. En geloof het of niet, na weer een weekend bedenken, speuren en checken, werd ik op maandagochtend wakker met de naam HanneHaves. Gechekct en ja!! De naam bestond nog niet. En hoe simpel is de naam HanneHaves eigenlijk? Hanne is van Hanneke en Haves van Hebbedingen. Het klinkt ook wel internationaal omdat het een beetje is afgeleid van Wannehaves.

Het Logo

Oke de naam was er maar bij een echt merk hoort een logo, lettertype, een huisstijl. Kort gezegd branding. Ik vroeg een vriendin, toen nog collega, Imke Jacobs (Designstudijo) om het logo voor mij te ontwerpen. In de briefing zette ik het volgende:
• het logo moet simpel zijn
• ik ga voor een woordmerk, maar laat mij graag verrassen
• makkelijk toepasbaar op een stoffen label, of op een bedel
• langwerpig maar ook vierkant toepasbaar
• kleuren zwart, taupe of bruintinten.

Het Resultaat

Enkele weken later was het logo er dan en ik ben er tot op de dag van vandaag superblij mee! Na maar één tussenstap heeft Imke de gekozen versie verder uitgewerkt. Ze heeft ook nog de combinatie gemaakt met een logo en een lettertype, een beeldmerk dus. De in elkaar geschoven letters H lijken ook nog eens op een stiksel dat weer verwijst naar de handgemaakte producten in de webshop. Kortom HanneHaves was echt officieel.

Het allereerste logo van HanneHaves in 2015

Eigen Lettertype voor herkenbaarheid

Naast een logo is een eigen herkenbare signatuur in lettertype ook heel fijn. Want die gebruik je op allerlei uitingen zoals bijvoorbeeld op social media. En nu bleek het gekozen lettertype in mijn logo daarvoor helemaal geschikt!! Dus 2 vliegen in een klap.

Door de tijd veranderd

Zoals alles veranderd door de tijd, veranderde ook het logo van HanneHaves. Niet veel anders hoor, met name de kleurstelling. De hoofdkleur taupe werd turquoise, mijn lievelingskleur. En in 2020 werden de bij kleuren, vrolijk en fel. Maar uiteindelijk leidde dat teveel af van de kleurrijke sieraden. Dus in 2022 werd de branding opnieuw aangepast naar 2 tinten turquoise gecombineerd met zalm en zand kleur. De kleuren van zon, zee en strand. Of het altijd deze combinatie zal blijven weet ik niet maar voor nu ben ik er nog steeds blij mee!

Nieuwe huisstijl hannehaves 2022

 Altijd op de hoogte van HanneHaves

Terug naar blog

Reactie plaatsen

Let op: opmerkingen worden eerst goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.