
Zonder logo ben je nergens!
Zonder logo ben je niets. Een juist logo geeft je bedrijf een identiteit, een 'gezicht' naar buiten toe. En hoe simpel is de naam HanneHaves eigenlijk? Hanne is van Hanneke en Haves van Hebbedingen. Het klinkt ook wel internationaal omdat het een beetje is afgeleid van Wannehaves.
HET LOGO
Hoe simpel is de naam eigenlijk: Hanne van Hanneke en Haves van Hebbedingen. Klinkt ook wel internationaal, beetje afgeleid van Wannehaves. Toen ik startte met HanneHaves was de naam er snel maar toen het logo nog. Ik vroeg een vriendin, toen nog collega, Imke Jacobs (Designstudijo) om het logo voor mij te ontwerpen. In de briefing zette ik het volgende:
• het logo moet simpel zijn;
• ik ga voor een woordmerk, maar laat mij graag verrassen;
• makkelijk toepasbaar op een stoffen label, of op een bedel;
• langwerpig maar ook vierkant toepasbaar;
• kleuren zwart, taupe of bruintinten.
HET RESULTAAT
Enkele weken later was het logo er dan en ik ben er tot op de dag van vandaag superblij mee! Na maar één tussenstap heeft Imke de gekozen versie verder uitgewerkt. Ze heeft ook nog de combinatie gemaakt met een logo en een lettertype, een beeldmerk dus. De in elkaar geschoven letters H lijken ook nog eens op een stiksel dat weer verwijst naar de handgemaakte producten in de webshop. Kortom HanneHaves is echt officieel.
Eigen Lettertype voor herkenbaarheid
Naast een logo is een eigen herkenbare signatuur in lettertype ook heel fijn. Want die gebruik je op allerlei uitingen zoals bijvoorbeeld op social media. En nu bleek het gekozen lettertype in mijn logo daarvoor helemaal geschikt!! Dus 2 vliegen in een klap.
Laat hier een happy bericht achter